Digitale nieuwsbrieven versturen

Rechtstreeks vanuit de webapplicatie

Een nieuwsbrief versturen via e-mail is vaak één van de goedkoopste manieren om regelmatig contact te hebben met uw klanten.

Digitale nieuwsbrieven, kortingsacties of serviceberichten kunt u direct vanuit het Adressen Beheer Systeem versturen. Met de slimme zoekfilters in de contactendatabase selecteert u de ontvangers. Daarna stuurt u met een paar muisklikken uw nieuwsbrief per e-mail.

Er is geen reden meer om uw relaties niet via de e-mail op de hoogte te houden van de ontwikkelingen in uw organisatie!

Gepersonaliseerde e-mails

E-mails zijn effectiever wanneer ze de lezer persoonlijk aanspreken. Daarom kunt u in het Adressen Beheer Systeem de e-mails voorzien van persoonlijke details, zoals de naam of het adres van de ontvanger.

U gebruikt simpelweg een speciale tag (bijvoorbeeld %achternaam%) en de webapplicatie doet al het werk! Ook uw zelf ingestelde extra velden zijn beschikbaar om in de mailing te versturen.

Templates

Om te zorgen dat uw e-mails er consistent uit zien, is het mogelijk in het Adressen Beheer Systeem gebruik te maken van templates. Zo kunt u het stramien van uw mailings klaarzetten en steeds hergebruiken. U kunt een template voor iedere situatie aanpassen om zo snel mogelijk te versturen. Ook kunt u eerder verzonden mailings kopiëren.

Op deze manier kunt u ook gestandaardiseerde mails maken die op bepaalde momenten na het eerste contact worden verstuurd, of al van tevoren een volledige e-mailcampagne klaarzetten waarna u de e-mails zelf alleen nog hoeft te versturen.

Screenshot van e-mailstatistieken in het Adressen Beheer Systeem

Statistieken

Voor e-mails, digitale nieuwsbrieven en actievermeldingen die vanuit het Adressen Beheer Systeem zijn verstuurd beschikt u automatisch over uitgebreide e-mailstatistieken. Zo kunt u zien door welke ontvangers een mailing geopend is, hoe vaak en op welk tijdstip. Zo kunt u inzien wanneer een nieuwsbrief versturen het meest zin heeft.

Aan de hand van deze gegevens kunt u verschillende formats testen voor uw mailingcampagne en bepalen welke variant het meest effectief is. Verder kunt u zien welke ontvangers het meest actief met uw e-mails omgaan.

U kunt ook nieuwsbrieven vanuit andere systemen versturen door de contactgegevens te exporteren naar Excel, CSV-bestand of andere bestandsformaten.

Duizenden e-mails versturen

Bij het verzenden van grote mailings is het belangrijk om uw mailing gefaseerd te verzenden. Dankzij de ingebouwde fasering bij het versturen van e-mails is het zakelijke klanten beheer systeem in staat om uw direct mailing, hoe groot ook, altijd te versturen. Na het versturen van een nieuwsbrief kunt u gewoon doorgaan met ander werk terwijl de webapplicatie in de achtergrond verder gaat met het verwerken van de mailing.

U kunt op elk moment kijken hoe ver het versturen gevorderd is, inclusief verzendstatistieken, aantal geweigerde e-mails en de omvang van de wachtrij.

Met de intelligente fasering bij het verzenden van e-mails in de contacten database voorkomt u dat twee verzendingen elkaar in de weg zitten. Ze worden netjes na elkaar verzonden om te verzekeren dat alles correct aankomt bij de ontvanger. Om deze reden wordt ook, bij het verzenden, dit nog een aantal keer geprobeerd om zeker te weten dat er alles aan gedaan is om de mail aan te laten komen.

Volgens de e-mail etiquette

Ontvangers kunnen bij het ontvangen van een nieuwsbrief zichzelf uitschrijven voor een specifiek kanaal van uw e-mailsysteem. U ziet in de applicatie hoeveel contacten zich hebben uitgeschreven. Het Adressen Beheer Systeem zorgt er voor dat uw relaties nooit meer een direct mailing van u zullen ontvangen als ze zich hebben afgemeld. Op deze manier voldoet u ook aan alle eisen die wetgeving stelt aan het verzenden van direct mailings.

Als u contactgegevens opvraagt wordt het duidelijk aangegeven als een contactpersoon zich heeft uitgeschreven van het ontvangen van marketing e-mails uit uw campagne.

Dankzij het slim ontdubbelen van e-mailadressen voor het versturen van uw bulk mail zorgt de zakelijke klanten database er voor dat geen van uw ontvangers dubbel in de lijst staat. Zo voorkomt u dat de e-mail overkomt als spam en het overbodig versturen van e-mails.

Dit zeggen onze klanten over het Adressen Beheer Systeem